Často kladené otázky

Nejvíce trendující

Proč došlo ke změně ve způsobu vyhledávání?

Nově je k dispozici více vyhledávačů. Ve vyhledávacím poli si vyberte ikonku z nabídky a zvolte vyhledávač, který vám bude nejvíce vyhovovat.
Tato změna reaguje na úpravy v evropské legislativě a vrátit původní vyhledávač zpět již není možné.

Bezpečnost

Kdo uvidí moje soubory? Co je to dostupnost souboru?

Na PINKfile.cz můžete nastavit svým souborům 3 různé úrovně dostupnosti:

  1. Pro veřejnost: Veřejný soubor je přístupný úplně pro všechny a může být k nalezení i na veřejných vyhledávačích.
  2. Přes odkaz: Soubor sdílený přes odkaz se na veřejných vyhledávačích neobjeví. Dostane se k němu ale každý, kdo má odkaz pro sdílení. Ten najdete na Detailu souboru nebo přímo ve správci Moje soubory.
  3. Jen pro mě: Označuje váš privátní soubor. Uvidíte ho pouze po přihlášení ke svému uživatelskému účtu a nikdo jiný se k němu nedostane.

Jak nastavím, kdo uvidí můj soubor? Kde se mění dostupnost souboru?

Už při nahrávání můžete nastavit dostupnost souboru - kdo jej uvidí. Vlastnosti vašeho souboru včetně dostupnosti můžete kdykoliv změnit na Detailu souboru, nebo v sekci Moje soubory. Pozor, vlastnosti můžete měnit jen u vašich vlastních souborů!

Je rozumné když nahrávám osobní fotografie a videa jako anonymní uživatel?

Tato možnost zde sice stále existuje, ale pro soubory tohoto charakteru ji opravdu nedoporučujeme!
Anonymní soubory totiž nemůžete označit jako soukromé a v případě pochybení nebo přesunu souboru na jinou službu už nad nimi nemáte žádnou kontrolu. Pro osobní fotografie a videa tedy vždy doporučujeme pracovat pouze jako přihlášený uživatel, který všechny tyto možnosti k dispozici má.

Platby a Datové balíčky

Je PINKfile.cz k dispozici zdarma?

Ano, registrace na PINKfile.cz je k dispozici zdarma. Využívat můžete nahrávání, sdílení i stahování souborů. Jako registrovaný uživatel můžete své soubory spravovat zdarma.

Pomalé stahování zdarma je omezeno rychlostí 300 kB/s a navíc nemůžete stahovat více souborů najednou. Pokud vás nebaví čekat, můžete si přikoupit Datový balíček a využít Rychlé stahování, které je limitováno pouze rychlostí vaší internetové linky.

Jak funguje funkce "Přidat na Disk"?

S plány Ulož.to Disk automaticky získávate stahování všech vlastních souborů rychle a zdarma. Akce "Přidat na Disk" umožňuje přesunout libovolný veřejný soubor mezi vaše vlastní soubory. Za přidání souboru na Disk jsou účována data stejeně jako u Rychlého stažení.

Jak dlouho je Datový balíček platný?

Datové balíčky mají běžně platnost 2 roky od jejich aktivace přímým zakoupením nebo použitím Dárkového kupónu. Balíčky z marketingových akcí mohou mít platnost různou, záleží vždy na konkrétní nabídce.
Přibližně dva týdny před expirací Datového balíčku vás upozorníme e-mailem a Oznámením, ať si stihnete expirující data ještě vyčerpat.

V minulosti jsem měl aktivní Datový balíček, ale už nemám. Jak je to možné?

Nejprve si ověřte, že opravdu používáte ten správný uživatelský účet, na kterém byl Datový balíček skutečně aktivován. Následně v Sekci Statistik naleznete informace o tom, zda již náhodou nevypršela jeho platnost.

Prodlouží se platnost jednoho Datového balíčku aktivací dalšího balíčku?

Ne, platnost vašich současných dat se aktivací nového Datového balíčku nezmění. Každý Datový balíček má své vlastní datum expirace, které nelze změnit. Na stránce Statistik naleznete jejich historii.

Převedl jsem vám peníze na účet, ale Datový balíček stále nemám. Kdy se to projeví?

Běžný bankovní převod trvá 1-3 pracovní dny. Víkendové úhrady tak na náš účet často přijdou nejdříve v pondělí. Pokud na provedení spěcháte, doporučujeme pro příště využít možnost Platby kartou nebo Rychlým převodem, při kterých bývá zpracování okamžité.

Objednanou službu za provedenou za platbu stále nemám a čekám již 3 dny. Kde je problém?

Zkontrolujte prosím, zda byly všechny údaje zadány správně a napište naší uživatelské podpoře, která se s vámi pokusí najít řešení. Při vypisování formuláře prosíme o co nejvíce konkrétních informací (VS, číslo účtu…), připojte také potvrzení o provedené platbě z vaší banky.

Jsem plátce DPH se sídlem mimo ČR. K nákupu bych chtěl fakturu. Jak mám postupovat?

Pro vystavení daňového dokladu nás kontaktujte přes Kontaktní formulář s touto žádostí a uvedením čísla VAT fakturovaného subjektu v mezinárodním formátu do 20 dnů od provedeného nákupu. Fakturu pak zpětně připravíme a zašleme.

Zaslal jsem dříve platnou SMS s textem PORNFILE a přišlo mi nějaké heslo. Co s ním?

Služba Rychlé registrace již není od 03/2023 oficiálně podporována! Poomezenou dobu bude tento starý způsob sice ještě podporován, neměl se již ale používat!

Zasláním SMS s textem PORNFILE byla provedena tzv. Rychlá registrace. Vytvořil se vám účet s přihlašovacím jménem totožným s vaším telefonním číslem (např. 420724123123) a heslem, které jste právě obdržel ve zpětné SMS. Těmito údaji se neregistrujte, ale rovnou přihlaste.

V platební SMS jsem udělal chybu. Dá se to nějak řešit?

Pokud je chyba v čísle příjemce, SMS se vůbec nedostane k našemu poskytovateli platební brány a tím pádem ani k nám. Proto je potřeba obrátit se na mobilního operátora.

Pokud je chyba v textu (klíčové slovo např. PORNFILE chybí nebo je s překlepem), SMS se dostane k poskytovateli platební brány, ale ne k nám. Kontaktujte nás prosím a SMS se pokusíme vyreklamovat. V žádosti prosím uveďte telefonní číslo, z kterého jste SMS odesílali a vaše uživatelské jméno.

Pokud je chyba v textu (ale klíčové slovo např. PORNFILE je správně), je pravděpodobné, že jste aktivovali službu na jiném uživatelském účtu a proto kontaktujte naši technickou podporu. V žádosti prosím uveďte telefonní číslo, z kterého jste SMS odesílali a vaše uživatelské jméno.

Pokud se vám SMS nedaří odeslat, je zapotřebí obrátit se na vašeho mobilního operátora. Důvody mohou být:

  • Na předplacené kartě nemáte dostatečný kredit
  • Jste dlužníkem u operátora
  • Máte překročený limit
  • Nemáte povoleny Prémiové SMS
  • Jste v zahraničí / máte aktivní roaming

Mohu si koupit Datový balíček pomocí SMS jednorázově? Nebude mi SMS účtována automaticky v pravidelných termínech?

SMS za Datový balíček nebo Dárkový kupón je jednorázová a žádným způsobem vás nezavazuje k pravidelným platbám. Další platbu provedete, až budete sami chtít. Aktuální znění SMS pro Datové balíčky i jejich ceny najdete na ceníku Datových balíčků.

Přehrávání videa online (streaming)

Jak funguje online přehrávání videa? Lze takový soubor i stáhnout?

Některé soubory na PINKfile.cz jsou k dispozici pro přehrávání online. To ale nic nemění na možnosti je stahovat.
Krátká videa do 10 minut délky můžete běžně přehrávat zdarma, delší pak za data z Datových balíčků. Když spustíte přehrávání, odečte se vám stejné množství dat jako při stažení souboru. Soubor, za který se vám data odečetla, pak můžete dalších 24 hodin stahovat nebo přehrávat opakovaně a zdarma.

Proč nemám možnost online přehrávání u všech videí?

K přehrávání online (streamování) jsou vhodné pouze některé formáty videí. Video musí mít také vhodnou kvalitu, velikost a délku. Veřejná videa s délkou do 10 minut se konvertují automaticky. Každý pokus o konverzi ale nemusí dopadnout úspěšně.

Nemůžu přehrát ukázku zdarma u streamovatelných videí. Dá se to nejak řešit?

Zkuste, zda vám přehrávání ukázky funguje v jiném prohlížeči (například Chrome, Firefox nebo Safari). Přetrvávající problém může značit chybu v systémovém čase vašeho operačního systému. Zkuste si jej tedy synchronizovat na správný (například pomocí https://podpora.nic.cz/page/544/).

Mohu si přidat k online přehrávánému videu vlastní titulky?

Ano, přidání nebo změna titulků u online přehrávaného videa je možná v rámci modrého videopřehrávače.

Online přehrávané video má více audiostop. Jak si je mohu přepnout?

U videostreamingu je bohužel k dispozici vždy pouze jediná audiostopa. Pro přepnutí je potřeba originální videosoubor stáhnout a použít k tomu váš lokální přehrávač medií. Již streamovaný soubor za data můžete stáhnout po dobu 24 hodin zdarma bez spotřeby dalších dat a to maximální rychlostí.

Stahování

Rychlé stahování (pomocí dat) je pomalé. Co mohu dělat?

Udělejte si prosím test rychlosti a zašlete nám URL odkaz na výsledek měření, který naleznete po dokončení testu níže na stránce nebo v adresním řádku.

Evidujete pomalé stahování u více souborů nebo jen u jednoho konkrétního? Pošlete nám URL odkaz na problémový soubor. Prosíme o zaslání kompletního odkazu ze správce stahování (ve většině prohlížečích jej vyvoláte stiskem kláves [CTRL]+[J], kde lze následně pomocí pravého tlačítka myši vyvolat kontextovou nabídku pro zkopírování cílového odkazu). U odkazů prosíme o uvedení přibližné rychlosti, jakou stahování probíhalo.

Následně prosíme o stažení těchto souborů (jednotlivě) a zaznamenání údajů o rychlostech jejich stažení:
1. soubor
2. soubor
3. soubor
4. soubor

Testovací scénář je potřeba udělat v době, kdy evidujete problém a na stejném zařízení.

Stahování zdarma je pomalé. Kde je slíbených 300 kB/s?

Uváděná rychlost 300 kB/s je maximální možná, ale není garantována. Rychlost stahování zdarma může být omezena podle aktuálního vytížení jednotlivých serverů. Naproti tomu Rychlé stahování za data nebo v rámci FUP u přihlášených uživatelů žádné omezení nemá.

Lze stahovat z příkazové řádky, například skrze NAS zařízení?

Ano, u účtů přihlášených uživatelů je to možné, příkaz pro stáhnutí je následující:

curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user username:token 'https://pinkfile.cz/file/abcdefg/nazev.souboru'

Je pouze třeba nahradit hodnotu 'username' za vaše přihlašovací jméno k účtu, 'token' získáte v Nastavení a požadovaný URL odkaz na soubor.

Nahrávání

Jak nahraji soubor jako soukromý? Co je to přesně soukromý soubor?

Soukromý soubor je takový, který je přístupný pouze z vašeho uživatelského účtu. Ostatním uživatelům se nezobrazí a nemohou jej stáhnout ani přehrávat.

Pro možnost nahrávání soukromých souborů je vyžadováno přihlášení k uživatelskému účtu. Jakmile jste přihlášen, bude vám možnost, nastavit soubor jako soukromý, zobrazena už během nahrávání a nebo pak kdykoliv v rámci sekce Moje soubory nebo na Detailu souboru.

Jak velký soubor mohu vůbec nahrát?

Maximální velikost nahrávaného souboru není na straně serveru nijak omezena. Pro nahrávaní opravdu velkých souborů (10 GB a více) doporučujeme použít API nebo Ulož.to File Manager s možností navazování přerušených spojení.
Alternativně je pak možnost rozdělit velké soubory do několika menších archivů (např. pomocí programů WinRAR či WinZIP).

Jak mohu sdílet svou složku s přáteli nebo klienty?

Využijte možnosti zaheslované složky, do které se dostanou pouze vámi vybraní uživatelé, kteří mají na složku odkaz a zároveň k ní znají heslo. Pokud do složky přidáte nové soubory (nebo další složky), aktualizovaná složka se zobrazí všem uživatelům se správným heslem. Jak na to? Přihlaste se a v menu vyberte Moje soubory. Zvolte možnost Nová složka (nebo použijte již existující složku). Klikněte pravým tlačítkem myši na složku a zvolte možnost Vlastnosti. Dostupnost složky musí být Přes odkaz. Zvolte si přístupové heslo ke složce. Po uložení si složku otevřete a v horní části pod jejím názvem zkopírujte odkaz a pošlete jej vašim přátelům. S odkazem nezapomeňte poslat i heslo ke složce.

Nahrávání souborů je pomalé. Mohu s tím něco udělat?

PINKfile.cz nijak nelimituje rychlost nahrávaní, soubory jsou nahrávány maximální rychlostí, kterou vám vaše internetové připojení a váš prohlížeč nebo aplikace dovolí.

Můj soubor byl přesunut pryč ze služby PINKfile.cz neoprávněně. Co s tím můžu dělat?

Pokud byl váš soubor přesunut na službu Ulož.to a vy s tím nesouhlasíte, můžete jako jeho vlastník požádat o přesun nazpět tak, že na Detailu souboru odškrtnete ve vlastnostech volbu 18+.

Vaše žádost bude následně posouzena administrátory služby a dle její oprávněnosti schválena či zamítnuta. O vyřízení žádosti budete informován v Oznámeních.

Chtěl bych smazat soubory, které jsem dříve nahrál. Jak na to?

Po nahrání souboru bez přihlášení se vám vždy zobrazí odkaz pro stažení souboru a také druhý odkaz, který slouží k odstranění nahraných dat. Pokud jste soubor nahrál jako přihlášený uživatel, můžete jej kdykoliv najít a vymazat v sekci Moje soubory.

V případě, že pro vás není využitelná ani jedna z těchto možností, kontaktujte naši technickou podporu s URL odkazem na soubor (např. https://pinkfile.cz/file/abcdefgh/nazev_souboru ), který si přejete odstranit.

Kolik místa mám opravdu k dispozici?

Váš prostor není přesně limitován, můžete zde nahrávat, kolik souborů chcete. Registrovaným uživatelům je ale garantováno pouze 50 GB místa a souborům přes tento limit se může stát, že někdy v budoucnu mohou být odstraněny. Pro více garantovaného místa je potřeba si pořídit některý z placených Ulož.to plánů, získáte tak garantované objemy o velikostech několika terabajů (TB) a více.

Uživatelská administrace

Jak získám odkaz na soubor? Co je odkaz ve tvaru https://pinkfile.cz/file/abcdefgh/nazevsouboru?

Affiliate programy

Jak má správně vypadat partnerský odkaz pro programy Linkshare+ a Webmaster+?

Smart TV

Jak mám rozběhnout PINKfile.cz na Smart TV?

Nejdříve si prosím zkontrolujete, zda je vaše Smart TV připojena k internetu. V aplikacích vyhledejte ikonu Web browser / Internetový prohlížeč (u Samsung Smart TV se do aplikací dostanete pomocí stisku tlačítka Smart hub na dálkovém ovladači - tlačítko tvaru kostky). V prohlížeči aktivujete adresní řádek, zadejte internetovou adresu pinkfile.cz a potvrďte. Na Smart TV není možné stahování souborů. Můžete si však prohlížet obrázky a přehrávat videa. Pro přehrávání delších videí je potřeba být přihlášen jako uživatel s Datovým balíčkem.

Nedá se to vůbec používat, místo videa se náhodně zobrazují reklamy! Co s tím?

Doporučujeme aktivovat speciální TV režim, který by měl použitelnost na chytrých televizích výrazně zlepšit.

Jakým způsobem mohu ovládat službu PINKfile.cz na mé Smart TV?

Internetový prohlížeč na Smart TV umožňuje dva režimy pohybu na webu a to režim s kurzorem Ukazatel a režim Tab, při kterém se přesouváte pomocí tabulátorů. Možnosti režimu Tab jsou však omezené. Proto doporučujeme použití režimu Ukazatel (kurzor). Přepnutí je možné v nastavení prohlížeče na vaší chytré televizi.

Video z PINKfile.cz na mém televizoru není přes celou obrazovku nebo je obraz zdeformován. Jak to vyřešit?

Pokud se vám při sledování obsahu z PINKfile.cz na televizoru nezobrazuje správný formát obrazu, můžete si jej změnit. Stiskněte tlačítko Formát (Settings) na dálkovém ovladači televizoru a vyberte Formát obrazu (Picture format). A vyberte možnost Přizpůsobit obraz (Fit to screen). U různých výrobců TV se může označení mírně lišit.

Některé druhy souborů mi na chytrém televizoru nejdou přehrát. Jak mám postupovat?

Pravděpodobně se jedná o nepodporovaný formát videa nebo zařízení. Zkuste aktualizovat na poslední verzi a podívejte se do příručky vaší Smart TV.

PINKfile.cz nefunguje správně na mé Smart TV značky Samsung, co mám dělat?

Bohužel, internetové prohlížeče operačního systému Tizen 3.0 nebo starší, jsou pro korektní zobrazení PINKfile.cz webu příliš zastaralé, neboť obsahují webový prohlížeč z roku 2015. Pro správné fungování PINKfile.cz na systému Tizen OS od Samsungu je potřeba alespoň prohlížeč z konce roku 2016, tedy nejlépe Tizen verze 4.0 nebo novější. Systém Tizen neumožnuje instalaci alternativního internetového prohlížeče. Určitě se vždy pokuste své zařízení nejprve aktualizovat na nejnovější verzi firmware.
Pokud vám to nepomůže (bohužel, velmi pravděpodobně ne, neboť aktualizační politika Samsungu pro Tizen OS je velmi pasivní), můžete, kromě koupě novějšího televizoru, zkusit také:

  1. Zakoupit a použít externí streamingové zařízení, jakými jsou: Roku, Fire TV, Google Chromecast apod.
  2. Připojit svůj osobní počítač (např. přes HDMI) nebo herní konzoli (Xbox, PlayStation) a použít jej k vysílání obrazu do TV.
  3. Zakoupit levný minipočítač (Mini PC) a připojit jej k TV (např. přes HDMI) právě pro tyto účely.
  4. Použít funkci Zrcadlení displeje (Screen Mirroring) z PC, laptopu nebo smartphonu do vašeho televizoru (skrze Bluetooth nebo WiFi).

Starší chytré televizory (nezáleží na tom, kdy byly zakoupeny, ale jakou verzí operačního systému Tizen jsou vybaveny) nebudou už s PINKfile.cz webem nikdy fungovat správně!

Koš na soubory

Co je to Koš a k čemu slouží?

Koš slouží pro přihlášené uživatele a končí v něm smazané soubory. Koš je určen k záchraně souborů smazaných omylem nebo dlouho nepoužívaných souborů. K souborům v Koši se kromě vlastníka nikdo nedostane. Po dobu 30 dní lze soubory z Koše obnovit, stáhnout nebo odstranit trvale. Po uplynutí této lhůty jsou soubory automaticky odstraněny.

Jak obnovím soubor z Koše?

Pokud nechtěně smažete soubor, nebojte se, máte hned několik možností, jak jej z Koše obnovit:

  1. Na stránce s detailem souboru - volbou Obnovit
  2. V Koši - u každého souboru je menu s volbou Obnovit a Odstranit trvale
  3. Tlačítkem Obnovit vše v Koši - pohodlná volba, která slouží k hromadné obnově souborů

Soubory z Koše se obnoví do původního umístění, složky a dostupnosti. Koš je k dispozici pouze pro přihlášené uživatele.

Proč je můj soubor v Koši?

  1. Soubor jste smazal - dá se z Koše obnovit jedním kliknutím
  2. Soubor vloží do Koše automat - soubory, které nebyly velmi dlouho používány, mohou být automaticky přesunuty do Koše
  3. Pokud se tak stane, upozorníme vás a soubory z Koše máte stále ještě možnost Obnovit. Soubory zůstanou v Koši po dobu 30 dní a poté z něj budou automaticky odstraněny.

Nahlašování souborů

Narazil jsem na "nevhodný nebo nebezpečný" soubor. Co mám dělat?

Spravujeme dnes mnoho desítek milionů souborů a v takovém množství se chyba samozřejmě občas vloudí. Ale s vaší pomocí to můžeme napravit!

Nahlásit nevhodný soubor nám můžete kliknutím na ikonu vlaječky, kterou najdete vždy vpravo dole od náhledu či ikony souboru. Hlášení se dostane k našim administrátorům, kteří soubor prověří a patřičně s ním naloží. Děkujeme.

Potíže se soubory

Proč nejde archiv po stažení rozbalit?

Windows - Doporučujeme použít program WinRAR nebo 7-Zip
macOS - Doporučujeme použít program The Unarchiver nebo Keka
Android - Doporučujeme použít program B1 Archiver nebo RAR
iOS / iPadOS - Nedoporučujeme archivy na těchto platformách vůbec stahovat, neboť jejich rozbalovaní a použití je poměrně komplikované.

Proč se on-line streaming zasekává, má špatnou kvalitu nebo postrádá očekávané titulky/audio stopy?

Nejlepším řešením na všechny tyto a podobné problémy je stáhnout originální soubor a pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.
Pro online streaming bývá k dispozici běžně jen automatická konverze originálního souboru, při které může dojít k různým chybám, omezením nebo vynecháním problémových stop (prostorový zvuk, titulky, více jazyků apod.)

Proč mi stažený video soubor nejde přehrát?

Dobrým řešením na takové problémy bývá, pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.

Proč mi stažený audio soubor nejde přehrát?

Dobrým řešením na takové problémy bývá, pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.

Proč on-line streaming přes Chromecast/Roku nezobrazuje titulky?

Streamování v prostředí webu používá titulky formátu WebVTT, které se zobrazují jako běžný text přes přehrávané video.
Jmenovaná streamingová zařízení ale bohužel zvládají přenášet pouze samotné video a titulky tohoto formátu zcela ignorují.


Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Napište nám přes Kontaktní formulář.