Často kladené otázky

Aktuálně

Jak se změnil PINKfile.cz a Ulož.to Disk 1. 12. 2023?

1. 12. 2023 došlo k výrazným změnám ve fungování cloudového úložiště Ulož.to Disk a PINKfile.cz. Změny jsou vynucenou reakcí na přicházející evropskou legislativu označovanou jako DSA.
Služby cloudového úložiště jsou od pátku 1. 12. 2023 přístupné pouze registrovaným uživatelům. Nově je obsah přístupný pouze těm uživatelům, kteří jej na úložiště sami nahráli.
Pokud za nových podmínek nemají platící uživatelé zájem službu nadále využívat, mohou své účty ukončit, nebo převést na bezplatný plán FREE. V takovém případě jim mohou být navráceny i dříve zakoupené Datové balíčky nebo i předplatná, a to v poměrné výši podle jejich čerpání.

Jak dlouho bude služba tedy fungovat?

PINKfile.cz bude po změnách 1. 12. 2023 fungovat jako zálohovací služba pro ukládání vlastních dat. Všechny případné další změny budou reagovat na vývoj evropské legislativy a judikatury.

Chci vrátit peníze za nedávno zakoupenou službu. Jak na to?

Pro přihlášené uživatele s aktivními Datovými balíčky je k dispozici formulař, který spočítá možnou vratnou částku. Zvolte si měnu, vyplňte svůj bankovní účet, formulář odešlete a vyčkejte několik dnů, než se požadavek zprocesuje. Služby, za které se mají vracet peníze, se zdeaktivují okamžitě! Za platby uskutečněné pomocí SMS se vrací max. 50 % z pořizovací částky, a to kvůli vysokým maržím u mobilních operátorů.
Pokud jste majitelem datového plánu, tak jako přihlášený uživatel nám zašlete číslo bankovního účtu, kam si přejete peníze zaslat. Vyřízení žádosti může trvat i několik dní.

Jak si mohu koupit Datový balíček?

Už nijak, prodej Datových balíčků i Dárkových kupónů byl definitivne ukončen.

Jak si zruším učet?

Neaktivní uživatelské účty budou časem automaticky smazány a není tedy třeba dělat nic. Pokud ale chcete mít jistotu nebo zrušení okamžitě, napište nám žádost přes Kontaktní formulář.

Nezobrazují se mi / Nefungují mi žádné soubory. Jak to?

Patrně se nejedná o vaše soubory, ale soubory jiných uživatelů, ke kterým již od 1.12.2023 není a nebude možné přistupovat. K dispozici jsou vám nyní pouze soubory, které jste sami nahráli.

Proč mi nefunguje sdílení nahraných souborů a složek mezi uživateli?

Od 1.12.2023 přestalo být jakekoliv sdílení souborů a složek možné a služba slouží pouze pro potřeby osobního nebo firemního zálohování.

Kam zmizela má složka Oblíbené? Nemohu ji najít.

Svou složku Oblíbené máte i nadále k dispozici, jenom je potřeba si ji najít jako složku s názvem "Oblíbené - Favorites" mezi Vašimi ostatními složkami.

Kam zmizela možnost vyhledávát soubory?

Vyhledávání mezi nahranými soubory je pro přihlášené uživatele i nadále k dispozici. Odkaz na externí vyhledávače byl odstraněn. Přístup k souborům ostatních uživatelů není od 1.12.2023 již možný.

Plány a předplatná

Je PINKfile.cz k dispozici zdarma?

Ano, registrace na PINKfile.cz je k dispozici zdarma. Využívat můžete nahrávání, sdílení i stahování souborů. Jako registrovaný uživatel můžete své soubory spravovat zdarma.

Pomalé stahování zdarma je omezeno rychlostí 300 kB/s a navíc nemůžete stahovat více souborů najednou. Pokud vás nebaví čekat, můžete si na Ulož.to pořídit některý z placených Plánů a využít Rychlé stahování, které je limitováno pouze rychlostí vaší internetové linky.

V minulosti jsem měl aktivní Datový balíček, ale už nemám. Jak je to možné?

Nejprve si ověřte, že opravdu používáte ten správný uživatelský účet, na kterém byl Datový balíček skutečně aktivován. Následně v Sekci Statistik naleznete informace o tom, zda již náhodou nevypršela jeho platnost.

Jsem plátce DPH se sídlem mimo ČR. K nákupu bych chtěl fakturu. Jak mám postupovat?

Pro vystavení daňového dokladu nás kontaktujte přes Kontaktní formulář s touto žádostí a uvedením čísla VAT fakturovaného subjektu v mezinárodním formátu do 20 dnů od provedeného nákupu. Fakturu pak zpětně připravíme a zašleme.

Stahování

Rychlé stahování (pomocí dat) je pomalé. Co mohu dělat?

Udělejte si prosím test rychlosti a zašlete nám URL odkaz na výsledek měření, který naleznete po dokončení testu níže na stránce nebo v adresním řádku.

Evidujete pomalé stahování u více souborů nebo jen u jednoho konkrétního? Pošlete nám URL odkaz na problémový soubor. Prosíme o zaslání kompletního odkazu ze správce stahování (ve většině prohlížečích jej vyvoláte stiskem kláves [CTRL]+[J], kde lze následně pomocí pravého tlačítka myši vyvolat kontextovou nabídku pro zkopírování cílového odkazu). U odkazů prosíme o uvedení přibližné rychlosti, jakou stahování probíhalo.

Následně prosíme o stažení těchto souborů (jednotlivě) a zaznamenání údajů o rychlostech jejich stažení:
1. soubor
2. soubor
3. soubor
4. soubor

Testovací scénář je potřeba udělat v době, kdy evidujete problém a na stejném zařízení.

Stahování zdarma je pomalé. Kde je slíbených 300 kB/s?

Uváděná rychlost 300 kB/s je maximální možná, ale není garantována. Rychlost stahování zdarma může být omezena podle aktuálního vytížení jednotlivých serverů. Naproti tomu Rychlé stahování za data nebo v rámci FUP u přihlášených uživatelů žádné omezení nemá.

Lze stahovat z příkazové řádky, například skrze NAS zařízení?

Ano, u účtů přihlášených uživatelů je to možné, příkaz pro stáhnutí je následující:

curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user username:token 'https://pinkfile.cz/file/abcdefg/nazev.souboru'

Je pouze třeba nahradit hodnotu 'username' za vaše přihlašovací jméno k účtu, 'token' získáte v Nastavení a požadovaný URL odkaz na soubor.

Proč jsou v některých případech vyžadována data pro Rychlé stažení mých vlastních souborů?

Vyčerpali jste svůj měsíční limit pro Rychlé stahování vlastních souborů. Každý plán má svůj vlastní měsíční limit pro přenos vlastních souborů. Limit je 10 GB pro FREE plán a 1 TB pro plán PREMIUM a vyšší. Jakmile tento limit překročíte, můžete vlastní soubory stahovat Rychlým stahováním jen s využitím dat. Limit pro stahování vlastních souborů je resetován 1x měsíčně, a to buď v den nákupu vašeho plánu, nebo v den registrace pro uživatele s FREE plánem. Vždy je možné využít Pomalé stahování zdarma z Detailu souboru.

Nahrávání

Jak velký soubor mohu vůbec nahrát?

Maximální velikost nahrávaného souboru není na straně serveru nijak omezena. Pro nahrávaní opravdu velkých souborů (10 GB a více) doporučujeme použít API nebo Ulož.to File Manager s možností navazování přerušených spojení.
Alternativně je pak možnost rozdělit velké soubory do několika menších archivů (např. pomocí programů WinRAR či WinZIP).

Nahrávání souborů je pomalé. Mohu s tím něco udělat?

PINKfile.cz nijak nelimituje rychlost nahrávaní, soubory jsou nahrávány maximální rychlostí, kterou vám vaše internetové připojení a váš prohlížeč nebo aplikace dovolí.

Chtěl bych smazat soubory, které jsem dříve nahrál. Jak na to?

Pokud jste soubor nahrál jako přihlášený uživatel, můžete jej kdykoliv najít a vymazat v sekci Moje soubory.

Kolik místa mám opravdu k dispozici?

Váš prostor není přesně limitován, můžete zde nahrávat, kolik souborů chcete. Registrovaným uživatelům je ale garantováno pouze 50 GB místa a souborům přes tento limit se může stát, že někdy v budoucnu mohou být odstraněny. Pro více garantovaného místa je potřeba si pořídit některý z placených Ulož.to plánů, získáte tak garantované objemy o velikostech několika terabajů (TB) a více.

Koš na soubory

Co je to Koš a k čemu slouží?

Koš slouží pro přihlášené uživatele a končí v něm smazané soubory. Koš je určen k záchraně souborů smazaných omylem nebo dlouho nepoužívaných souborů. K souborům v Koši se kromě vlastníka nikdo nedostane. Po dobu 30 dní lze soubory z Koše obnovit, stáhnout nebo odstranit trvale. Po uplynutí této lhůty jsou soubory automaticky odstraněny.

Jak obnovím soubor z Koše?

Pokud nechtěně smažete soubor, nebojte se, máte hned několik možností, jak jej z Koše obnovit:

  1. Na stránce s detailem souboru - volbou Obnovit
  2. V Koši - u každého souboru je menu s volbou Obnovit a Odstranit trvale
  3. Tlačítkem Obnovit vše v Koši - pohodlná volba, která slouží k hromadné obnově souborů

Soubory z Koše se obnoví do původního umístění, složky a dostupnosti. Koš je k dispozici pouze pro přihlášené uživatele.

Proč je můj soubor v Koši?

  1. Soubor jste smazal - dá se z Koše obnovit jedním kliknutím
  2. Soubor vloží do Koše automat - soubory, které nebyly velmi dlouho používány, mohou být automaticky přesunuty do Koše
  3. Pokud se tak stane, upozorníme vás a soubory z Koše máte stále ještě možnost Obnovit. Soubory zůstanou v Koši po dobu 30 dní a poté z něj budou automaticky odstraněny.

Potíže se soubory

Proč nejde archiv po stažení rozbalit?

Windows - Doporučujeme použít program WinRAR nebo 7-Zip
macOS - Doporučujeme použít program The Unarchiver nebo Keka
Android - Doporučujeme použít program B1 Archiver nebo RAR
iOS / iPadOS - Nedoporučujeme archivy na těchto platformách vůbec stahovat, neboť jejich rozbalovaní a použití je poměrně komplikované.

Proč se on-line streaming zasekává, má špatnou kvalitu nebo postrádá očekávané titulky/audio stopy?

Nejlepším řešením na všechny tyto a podobné problémy je stáhnout originální soubor a pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.
Pro online streaming bývá k dispozici běžně jen automatická konverze originálního souboru, při které může dojít k různým chybám, omezením nebo vynecháním problémových stop (prostorový zvuk, titulky, více jazyků apod.)

Proč mi stažený video soubor nejde přehrát?

Dobrým řešením na takové problémy bývá, pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.

Proč mi stažený audio soubor nejde přehrát?

Dobrým řešením na takové problémy bývá, pokusit se jej otevřít nejnovější verzí přehrávače VLC, který je k dispozici pro většinu operačních systémů.


Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Napište nám přes Kontaktní formulář.